torsdag 24 december 2009

Ölands Jul

Jag har redan ringt en gång, klockan 10.

Jag var tvungen att veta hur det var på mitt andra hem, där en del av hjärtat finns kvar.

Nu vet jag att det snöar och det har det bra, så då kan jag njuta fullt ut av min vita jul här på ön.


Gröten är uppäten, jag har lyckats spärra mitt sim-kort i den nya telefonen som mamma så snällt inhandlade igår medan jag var fast på tåget. Ja, det var försenat, så istället för de 13 och en halv timme som resan till Kalmar skulle ha tagit så tog det nästan 15. Tack! Men jag var alldeles för lycklig för att bli arg. Och så hade jag första boken i Twilight-serien att försvinna bort med. Tack för lånet, amp!


Nu måste jag gå och slå in paket och svänga ihop några grötrim till dem. Det här är det bästa jag har hittat på till Pappa:

"När din egen tagit slut,

är det skönt att dottern köper ut!"


Och med det vill jag önska en riktigt God Jul och hoppas att eran dag blir lika underbar som min!

Nu går nämligen julmusiken i bakgrunden tillsammans med kyrkklockorna, samtidigt som pappas rotfruktsgratäng sprider sin väldoft i hela huset.

Julen är här.


Drick mycket glögg!

5 kommentarer:

  1. Hoppas du mår gott på öland. Nu till en sak som bara du får veta. Johan T som bloggar här i Stöten är faktiskt "tillverkad" på öland en underbar dag på solens ö. Vår familj åker till ön så fort tillfället finns, sommar givetvis, men skördefesten är ett måste.
    Hagaby innan Löttorp är stället vi gillar.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag tror att det är många som precis som johan har tillverkats under solen på öland! det enda dåliga är att snön inte ligger lika hårt här - men sommaren och skördefesten går inte att missa. hör av er om ni vill ha insidertips! =)

    SvaraRadera
  3. Skitbra rim! Kan användas vid alla möjliga tillfällen dessutom, inte bara till jul. Det var skönt att ha dig hemma, ha nu ett riktigt Gott nyårsfirande och knyt fast alla dina saker ordentligt. Puss! ;-j

    SvaraRadera
  4. Rimmet var ju super, kan nog komma till användning nästa jul...

    SvaraRadera