torsdag 17 december 2009

Söstra mi

Det blir ett dubbelinlägg ikväll också...
Var inne på Patricias och Janines blogg, som också bloggar här för c/o Stöten. Du kan se den här - http://patricianikula.blogspot.com/ Och jag saknade min egen syster så ofantligt mycket!

Min syster är två år yngre än mig, och ska snart på väg på sitt eget äventyr. Trots mitt försök att sälja in säsongsjobbande och framförallt i Stöten, så har jag inte riktigt lyckats. Syrran åker inte skidor, gillar inte att frysa och vill bo nära affärer och annat skoj - så jag tror inte att det är min säljförmåga som det är fel på i detta fallet...

Trots att det är över 80 mil hem till Öland där min syster bor, så känns hon och resten av familjen närvarande och tillgängliga den här säsongen, och jag är så glad över det. De är världsbäst.

Bland annat har jag fått en julkalender från Syrran för decembermånad. Den är helt fantastiskt fin. Alla rutor är lika stora, och inuti ligger en liten lapp, nån liten grej, en bild eller något annat fint. Det här är de småsaker som jag fått nu fram till och med idag, tillsammans med min Lussekatt som följde med upp redan förra vintern. Kolla framförallt in de coola örhängena som är minismå julkulor!

TACK!

Jag vet inte vad jag ska göra när hon flyr landet. En sak är säker - I will always be your soldier, Söstra Mi.

2 kommentarer:

  1. i love you. 'nuff said.

    SvaraRadera
  2. gillar f.ö. jens o petters blogg, deras cribs! jag skrattade.

    SvaraRadera