söndag 13 december 2009

Luciadagen i Stöten


Efter många om och men har jag äntligen fått igång den här bloggen! Teknikens under och för lite tid har orsakat fördröjningen - men nu ska det bli andra bullar!


Jag heter Matilda och jobbar min andra säsong i Stöten, sitter på samma plats på kontoret som förra året som privatsäljare. Det är ett spännande och varierande jobb, och jag trivs fortfarande kanonbra. Fast eftersom jag har varit här sedan september i år är det riktigt skön när allt drar igång och det blir som det ska vara.


Den här dagen har redan börjat bra. Utanför fönstret är himlen blå, det är kallt och hög luft och jag är mätt och varm i själen efter en hotellfrukost på Brasseriet. Den avslutades med ett helt fantastiskt luciatåg, samtidigt som solen höll på att gå upp över fjället. Nu ska vi strax ner till byn, och därefter blir det nog något åk. Kan inte låta bli en sån här dag!


Just därför ska jag nu göra mig klar för avfärd så inte min roomie behöver vänta på mig. Det brukar bli så rätt ofta... =)


Ha det!


Kan man låta bli att älska det här?

2 kommentarer:

  1. åh kul att så många av er har kommit igång nu! man vill ju veta hur många av er som känner varandra sen innan? jag skulle aldrig våga åka upp ensam.

    SvaraRadera