fredag 26 februari 2010

T-D-T @ Stöten i Sälen

Jag är en människa som gillar att göra listor. Jag får liksom mer struktur då, vilket passar mitt arbete väldigt bra. Jag har listor för gäster som ska betala i tid, för nya bekräftelser som ska skickas och för återbetalningar som ska göras. Mycket av själva papperslistorna har försvunnit sedan jag upptäckte Outlooks alla finesser - men själva tänket finns ändå kvar.

Min kära mor har infört en överskrift som jag brukar använda på mina listor på lite allmänna saker jag ska göra - T-D-T. To-Do-Today.
Det bästa är att man kan byta ut Today till Tomorrow, om man inte hunnit allt som man planerat :)

Det här är min T-D-T för helgen, då jag är LEDIG!
* Slappa i soffan med per
* Äta scones, förhoppningsvis
* Träna
* Jobba hos Maggan på HOST (okej, det är inte att vara ledig, men ändå...)
* Må lite dåligt pga alldeles för goda groggar som går att köpa på Tipi Bar
* Tvätta!
* Slappa lite till

Tror att jag har fått med allt! Slutsumman är ändå - det blir en lugn helg.

Fast inte ikväll...

3 kommentarer:

  1. Låter som en bra T-D-T liste :P var en bra rubrik ska nog också börja använda den. Jag är nämligen också ett fan av listor:P

    SvaraRadera
  2. Skönt med lugn helg :)

    SvaraRadera
  3. Hehe det var bra uttryck T-D-T!

    SvaraRadera