söndag 17 januari 2010

Konsten att boka sportlov i Sälen

Om man vill ha en riktigt trevlig fjällsemester i Stöten i Sälen under sportlovsveckorna 7,8 och 9 måste man vara ute i riktigt god tid. Det här med framförhållning är något som aldrig upphör att förvåna mig, då det är en egenskap jag saknar. Fast den är väl utbredd bland semesterfirare, har jag märkt av!

Är man intresserad av att spendera sitt sportlov i fjällen är det bäst att vara ute i god tid. Söndag till torsdag vecka 7 är i nuläget nästan helt fullbokat, och har varit så sedan jul - om inte ännu tidigare! Det märks att många vill utnyttja Sälens bästa backar under sin lediga tid. Och ärligt talat är skidåkningen under de veckorna ganska annorlunda mot hur det är i början av säsongen då kanske inte alla backar är öppna ens...

Som privatsäljare så bokar jag inte bara in boende, skipass, skidhyra och avresestädning, utan även skidskola. Jag har lärt mig en del om det i och med den info som vi fått av vår duktiga skidskoleansvarige, dic. Vi har en flik i R360 som kallas för Aktivitetsbokning, där vi översiktligt ser skidskolan och kan lägga upp nya grupper samt privatlektioner. Fast det är inget vi gör nu när Sportservice har tagit över det sedan öppning, för då blir de så arga på oss ;)

Men även Skidskolan i Stöten börjar nu bli fullbokad, i alla fall under vecka 7. I Aktivitetsbokningen är det fullsmockat, nya människor är insatta för att täcka upp de lektioner som efterfrågas och jag antar att man inte kommer att kunna prata med någon av skidlärarna under den veckan. Och att ta sig ut och åka i våra barnvänliga backar är det bara att drömma om! Där lär det vara tjockt med alla de som har skidsemester i Stöten...

Jaja, till vecka 7 kanske jag har övervunnit min spärr och bara hoppar på Big Air Bag hela tiden.
"Trooooligt" som amp alltid säger!

Sist vill jag ta med en bild på mitt dagliga sällskap här på kontoret. Hon har blivit utslängd från sitt hem så jag har blivit fostermamma.


Gissa vad hon heter?

4 kommentarer:

  1. Isn't that a Norvegian Blue?

    :-) Morfar

    SvaraRadera
  2. Har du hunnit lära henne prata något? ;)

    SvaraRadera
  3. Nu fick jag äntligen lite tid över, och fick för mig att boka ett sportlov i Stöten. Fixa det! Vill gå skidskola XL, bo i svit och spa varje kväll efter efter. Typ. Puss! ;-j

    SvaraRadera
  4. åå vilken fin pippi :)

    SvaraRadera