söndag 10 januari 2010

Jag vill också ha skidsemester i Stöten!

JA, det vill jag faktiskt!

Mest för att det är så ofantligt skönt att vara ledig, men också för att det nu kommer ett par lugna veckor när man som gäst får stor plats på alla platser i hela anläggningen. Jag hade idag varit ganska nöjd om jag hade varit på fjällsemester i Stöten. Speciellt om jag hade uppskattat att glida omkring i Sälens bästa backar när det inte är någon i vägen, att mötas av ca 20 minusgrader och se solsken över fjällen. Det är inget man tackar nej till direkt.

Jag borde väl egentligen ha dragit på mig dubbla underställ, klivit upp tidigt och gett mig ut i backen. Men eftersom jag inte är på besök enbart en vecka, utan kommer vara kvar till april så passade jag på att bada bubbelbad på Vattufjäll med några av de andra lediga kollegorna. Och det var gött! Det är något jag kan rekommendera även för familjer som vill göra något annat än att bara åka skidor, trots att Stöten har mycket barnvänlig skidåkning. Tror dessutom att jag ska dra med föräldrarna dit när de kommer och hälsar på...

Det är fantastiskt skönt att vara ledig. Jag tror att det blir repris på gårdagkvällen med film och slappande även ikväll. Kanske en sväng över till Öfvre och ett besök hos mca och hennes man, vi får se.

Bild tagen på vägen hem idag =)

Ha deee!

2 kommentarer:

  1. Duktigt att ni gör saker ändå.. Jag tycker alltid det blir så, när man bor på roliga ställen, att man inte gör något förrän någon kommer och hälsar på!

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i, Viktor! Då blir det på ett annat sätt för att man ska "visa upp" stället liksom.

    SvaraRadera