torsdag 18 mars 2010

Uppdatering i Stöten i Sälen

Tiden flyger som vanligt iväg! Nu är det redan torsdag igen, och anledningen till att den här veckan har gått så fort är dessvärre rätt tråkig.

För en vecka sedan kom jag hem efter att ha varit i byn med mca, och ställde mig precis innanför hallen och såg mig omkring. Jag tänkte ta tag i att städa innan vår vän Emma skulle komma på kvällen, och jag kände mig eventuellt lite hungrig men mest av allt var jag trött (trots 11 timmars sömn tidigare natt) så jag valde soffan. Och somnade. Och struntade i både ev. hunger som snabbt försvann och att jag behövde städa.
Nästa gång jag vaknade hade jag feber. Och det var en feber som jag då trodde skulle gå ner sig under kvällen eller efter en natts sömn - men som inte försvann förrän söndag eftermiddag.

Så under helgen kände jag mig som Skorpan Lejonhjärta när han hostar lungorna ur sig medan Jonathan berättar om Nagijala. Eller som Jane när hon ligger i sängen på Netherfield och Elisabeth vandrar dit och får smuts på sin underkjol. Eller bara som ett litet skrutt med alldeles för hög feber för att orka någonting. Vilket jag också var.

På söndagseftermidagen slog det om, och jag orkade till och med gå upp och vinka av per som skulle hem med Fjällexpressen. Sen sov jag återigen en hård natts sömn, och därefter blev det måndag.

Och måndag, tisdag och onsdag med jobb och kvällsaktivteter. I måndags jobbade jag kväll i repan, men det var kul som omväxling. I tisdags - efter en dag i Skidskolans reception där jag improviserade mig igenom det mesta - så följde jag med ett gäng från restaurang till Lammet & Grisen, samt provade utelivet på Harrys. Riktigt trevlig kväll! Och igår var det Högis igen, dansbandsonsdag med välkända Arvingarna.

Så livet flyter på här i Stöten! Nu har nedräkningen börjat också - idag är det exakt en månad till avresedagen för Grande Finale :)

Ha deee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar